Webdesign

Een snelle, gebruiksvriendelijke en strakke website, die zowel op uw mobiel als op uw desktop perfect werkt is van groot belang.

Heeft u een gebruiksvriendelijke website nodig? Hedendaagse goed functionerende  websites beginnen met een passend ontwerp. Als uw site er verouderd uitziet, moeilijk is te gebruiken of niet naar behoren werkt, loopt u het risico klanten te verliezen. Daarom is een goede website van groot belang.  Het ontwerpen van een strakke website is de eerste stap in het converteren van nieuwe klanten. Het uiterlijk van uw website zal de bezoeker meer zeggen dan uw teksten. Een website die beschikt over moderne ontwerpelementen, geoptimaliseerde afbeeldingen en andere multimedia, is veel beter in het converteren van klanten dan een website die er verouderd uitziet.

Het is belangrijk dat uw website een responsive design bevat. Een responsief design is de techniek om uw website zo in te stellen zodat deze op het scherm van elk apparaat past. Dus of een bezoeker nu uw site bezoekt via een iPhone of een 27-inch desktopmonitor, beide designs bevatten de boodschap die u wilt vertellen.

Om de gebruikerservaring te verbeteren, hebt u ook een duidelijke navigatie nodig. Navigatie is het gedeelte van uw site dat mensen laat weten hoe uw website is ingedeeld. Dit kan door middel van een menubalk, interne linking en uw footer. Het is belangrijk een duidelijke structuur op te zetten en na te denken over welke mogelijke pagina’s bezoekers waar kunnen vinden. Ook dit kan uw conversie optimaliseren.

Zodra u een bezoeker op uw site hebt, is het van cruciaal belang dat u zijn aandacht vasthoudt. Is de aandacht weg? Dan is de kans groot dat de bezoeker uw site verlaat en mist u een eventuele verkoop of aanvraag. Om de aandacht vast te houden is het bieden van aantrekkelijke inhoud belangrijk. Zodra u de aandacht van uw bezoekers hebt, is het tijd om over te gaan op actie.

Wanneer bezoekers op uw website komen en ze vervolgens op een “dood einde” komen, is de kans groot dat ze uw website zullen verlaten. Daarom is het zo belangrijk om een ‘​​call-to-action’ (CTA) aan het einde van elke afzonderlijke pagina op uw site te gebruiken. Een CTA fungeert als instructie van u aan uw bezoekers om hen te vertellen wat zij moeten doen, naast een stap dichter bij het worden van een klant. Hoewel dat misschien een opdringerig klinkt, hebben diverse onderzoeken aangetoond dat CTA’s de conversies in elk online bedrijfsmodel drastisch verhogen van donaties tot leads. Dus of u nu iemand naar een contactpagina wilt halen of hem iets wilt laten kopen, CTA’s moeten in uw webontwerp worden opgenomen zodat u online kunt slagen!

webdesign-driekruizen-amsterdam
webdesign-driekruizen

MEER WETEN?

Neem vrijblijvend contact met ons op