Freelance Online Marketing diensten
Ik ben Luc Burggraaff, een ervaren online performance marketeer.
8+ jaar online marketing-specialist
Met meer dan 8+ jaar gespecialiseerde online marketing ervaring ga ik doelgericht te werk.
Analytisch & transparant
Met een analytisch werkwijze zorg ik dat jouw organisatie meer en betere resultaten behaald.
Meten is weten
Door alles meetbaar te maken, zorg ik dat de werkzaamheden afgerekend kunnen worden op resultaat.
Senior freelance Google Tag Manager en Google Analytics-specialist met 8+ jaar ervaring
Wil jij ook graag weten waar de bezoeker op je site op klikken? Hoeveel procent van de pagina ze bekijken? Of ze wel converteren? Waar ze precies afhaken? Of ze de video bekijken die op je site staat, of ze de sociale icoontjes wel gebruiken? Met Google Tag Manager en Analytics kan je vanuit één centraal punt dit én meer doormeten. Je hoeft maar één keer een code op je website te zetten en hiermee kan je inzicht krijgen in alles wat je over je bezoekers wilt weten
Deze specialisten zijn ontzettend belangrijk. Dit omdat de advertentieplatformen belang hebben bij nauwkeurige tracking. Door gebruik te maken van een Freelance Google Tag Manager specialist kan ik ervoor zorgen dat al jouw data in diverse analytics platformen én advertentie platformen goed doorkomt. Ik kan vanuit Google Tag Manager (GTM) diverse pixels plaatsen op jouw website zonder tussenkomst van een development partij.
Als Google Tag Manager en Analytics specialist help ik je graag met het opzetten van jouw tags gedacht vanuit je doelen
Klanten die ik heb geholpen
Wat is Google Tag Manager en Google Analytics?
Google Tag Manager is de brug tussen marketeers en developers. Vanuit marketing is de behoefte er om data te meten. Vaak moet hiervoor eerst een stukje code aan de website of app worden toegevoegd, bijvoorbeeld bij het installeren van e-commerce tracking, Google Analytics, Facebook Pixel of Hotjar. Dit kan leiden tot veel verschillende tags. Google Tag Manager maakt het installeren en bijhouden van deze tags mogelijk zonder te coderen.
Google Analytics is een programma dat je helpt inzicht te krijgen in de statistieken van jouw website. Het vertelt je hoe de bezoekers van jouw website zich gedragen op jouw pagina’s. Zo weet jij waar je moet beginnen met het verbeteren van jouw website.
Hulp nodig met Google Tag Manager of Google Analytics? Neem contact op!
Meer over online marketing
(Online) Strategie
Creëer de perfecte customer experience voor de klant. Het is van groot belang dat alle kanalen die jouw klanten gebruiken perfect op elkaar zijn afgestemd.
Tracking, rapportages en analyses
Met data-analyses in tools zoals Google Analytics ontdek je nieuwe inzichten waarmee je de processen en kanalen kunt bijsturen en meer over jouw klanten te weten komt.
Online Adverteren
Adverteer, via bijvoorbeeld Google Ads en Social Media, met de juiste boodschap op het juiste moment om jouw doelgroep zo efficiënt en effectief mogelijk te bereiken.
Zoekmarketing (SEO)
Consumenten en bedrijven beginnen tijdens de zoektocht naar producten en diensten vaak in de zoekmachines. Wij helpen organisaties met het verhogen van de vindbaarheid.
Social media
Social media, zoals LinkedIn, Facebook en Instagram, blijft een interessante manier om klanten te bereiken en biedt veel mogelijkheden om gericht te adverteren.
QR-code marketing
De QR-code is bedacht om sneller te schakelen tussen mediakanalen, en wordt vaak gebruikt van offline naar online. Laat ons meedenken hoe jouw organisatie de QR-code kan inzetten in de media-mix.
Voor wie is Google Tag Manager handig?
Eigenlijk is Tag Manager voor iedereen met een website handig. Door de vele integratiemogelijkheden heeft het altijd wel toegevoegde waarde. Of je nu een webshop hebt en je e-commerce tracking wilt meten, of dat je een leadgeneratie website hebt en doelen wilt meten (zoals het aantal ingevulde formulieren), het is allemaal mogelijk met Google Tag Manager. Krijg inzicht in het gedrag van je bezoekers, maar ook in de prestaties van je website. Denk bijvoorbeeld aan de laadsnelheid van je website.
Meer over adverteren
Het verschil tussen Google Analytics > Google Tag Manager
Google Analytics is de bron waar je de prestaties en verbeterpunten van je website kunt achterhalen. Zonder Google Tag Manager laat je echter veel analyse kansen liggen. Je kunt bijvoorbeeld niet de afhakers bij diverse conversiestappen meten.
Door mijn ervaring met Google Tag Manager en Google Analytics kan ik alles meetbaar maken. Tegelijk kijk ik ook of het zinvol is om iets te meten. Laat weten wat jouw uitdaging is en ik richt het voor je in!
AAN DE SLAG MET EEN FREELANCE GOOGLE TAG MANAGER EN GOOGLE ANALYTICS SPECIALIST?
Neem vrijblijvend contact op
Mijn aanpak in de praktijk
Als Google Analytics 4 specialist neem ik dus eerst je website of webshop statistieken onder de loep. Op basis daarvan schrijf ik als Google Analytics 4 consultant een advies waarmee ik de usability van je website kan verbeteren. Dit zijn de punten waarop ik mijn analyses loslaat:
Stap 1. Algemene analyse
Wat zeggen de algemene statistieken over jouw website? Denk aan: het aantal (unieke) bezoekers, pageviews en de bounce rate.
Stap 2. Social analyse
Wil je graag inzicht in of je doelgroep gebruikt maakt van de social media buttons op je website? Dat kan ik als GA4 freelance specialist meten.
Stap 3. Mobiele analyse
Heb je een app en wil de statistieken daarvan meten? Ook dat kan via Google Analytics 4.
Stap 4. Conversie analyse
Met Google Analytics 4 kom je erachter hoeveel je bijvoorbeeld verkoopt of hoe vaak je contactformulier is ingevuld.
Stap 5. Advertentie analyse
Ik kan je online advertenties koppelen aan je Google Analytics 4 account om zo de prestaties van je advertenties te meten.
Voordelen Google Tag Manager
1. Je hebt geen website developer nodig
Google Tag Manager is dé oplossing voor ondernemers die liever geen beroep doen op developers om tags op hun website toe te voegen. Dit bespaart dan ook heel wat budget. Daarnaast is de tool van Google ook gratis, double win!
2. Je website is sneller omdat alle tags geïntegreerd zijn in één systeem
Wie geen GTM gebruikt en veel tags heeft geplaatst op zijn website, zal merken dat het lijkt alsof die veel trager is. Je beeldt je geen dingen in, je website gaat inderdaad een pak trager door alle apart geïnstalleerde tags. Wie al zijn tags beheert in de tool van Google, maakt dan ook komaf met dit probleem.
3. Test tags voor je ze plaatst op de website
Stel: je hebt een tag geplaatst op jouw website, maar nadien merk je dat deze bugs bevat of de website crasht. Ook daar heeft GTM een oplossing op gevonden: je kan je codes namelijk testen voor je ze live zet. Dat doe je door in voorbeeldmodus een tag code toe te voegen. Functioneert je website hierna nog goed? Plaatsen maar!
4. Het kan gelinkt worden met Google Analytics
Gebruikt jouw bedrijf ook Google Analytics? Ideaal! Dan kan ook jij de Google Analytics tag toevoegen aan GTM. Wil jij bijvoorbeeld weten hoe het zit met de interactie met jouw embedded YouTube videos? Jouw contactformulieren of andere call-to-actions? Dan is het zeker aan te raden ook deze tag aan jouw GTM toe te voegen.
Waarom werken met een Freelance Google Analytics specialist?
Ik gebruik Google Analytics 4 vaak als basis van mijn diensten. Maar wat zijn nu eigenlijk de voordelen van deze tool? Als Google Analytics 4 consultant omschrijf ik ze altijd als volgt:
Lekker meetbaar: in Google Analytics 4 is alles, maar dan ook alles op je website meetbaar (mits je het goed inricht).
Doelen & funnels: je kan in Google Analytics 4 gemakkelijk je doelen vaststellen en deze compleet inrichten.
Relevant: groepeer alle informatie die jij belangrijk vindt en waar jij van op de hoogte gehouden wil worden.
Alles in één: je kan al je verschillende marketingkanalen in één overzicht opnemen en meten.
Rapporteren: het is mogelijk om in Google Analytics 4 met een dashboard te rapporteren en mijn klanten up to daten.
Hoe zet je mij in voor Google Analytics en Google Tag Manager
Google Analytics is een krachtig data en analyse systeem als je weet waar je moet kijken en weet hoe je hiermee om moet gaan. Ik heb in de afgelopen 8+ jaar bijna dagelijks in Google Analytics analyses gemaakt en weet dus precies waar wat zit en hoe je dit kunt en moet gebruiken. Ik kan je helpen om deze tool te begrijpen door middel van een training of door je te helpen met analyses om meer uit je bezoekers te halen.
Drie Kruizen heeft veel ervaring met Google Tag Manager. Ik adviseer jou hoe je Google Tag Manager moet gebruiken. Samen maken we een plan van wat je wilt gaan meten. Wij maken jouw account aan, plaatsen de juiste tags, testen deze en publiceren ze daarna.
Soms kan ik je met een paar kleine tips al een heel stuk op weg helpen of een advies gesprek. Ik kan dan inzicht krijgen in wat jullie wens is en kan daarbij kijken hoe ik jullie daar het beste mee kan helpen. In sommige gevallen kun je hier met klein beetje hulp zelf mee aan de gang. Er is geen standaard advies omdat iedereen anders is.
Daarnaast kan ik ook een specifiek dashboard voor je maken in Google Analytics of in Data Studio om op die manier een makkelijk inzicht te krijgen in je cijfers. Laat mij je helpen!