Freelance Online Marketing-specialist inhuren?

Freelance Online Marketing diensten

Ik ben Luc Burggraaff, een ervaren online performance marketeer.

online marketing freelancer

8+ jaar online marketing-specialist

Met meer dan 8+ jaar gespecialiseerde online marketing ervaring ga ik doelgericht te werk.

Analytisch & transparant

Met een analytisch werkwijze zorg ik dat jouw organisatie meer en betere resultaten behaald.

Meten is weten

Door alles meetbaar te maken, zorg ik dat de werkzaamheden afgerekend kunnen worden op resultaat.

Senior freelance online marketing-specialist met 8+ jaar ervaring

Als online marketing-specialist help ik ondernemers om zoveel mogelijk rendement te behalen uit het online marketingbudget wat zij beschikbaar hebben. Om dit te behalen focus ik mij eerst op het inrichten van de conversie tracking en het inrichten van tools als o.a. Google Tag Manager, Google Analytics, Google Tag, Meta Pixel en de Conversion API. Meten is weten is wat mij betreft de basis die gelegd moet worden voor je pas echt kunt beginnen met je marketing activiteiten.

Klanten die ik heb geholpen

crisp-logo-drie-kruizen
the-school-of-life-logo-drie-kruizen
saints-stars-drie-kruizen
medapp
cheflix
we-are-eves
gigi-gelato-logo-drie-kruizen
paardekooper
mrprezident-drie-kruizen

Wat is een freelance online marketing-specialist?

Een freelance online marketing-specialist weet als geen ander hoe je op een duurzame manier meer uit een marketingbudget kan halen. Daarbij adviseert een online marketing-specialist ondernemers waar zij de doelgroep kunnen vinden en hoe zij deze het beste kunnen aanspreken. Daarbij zorgt een online marketing-specialist dat alle marketingactiviteiten gemeten, kunnen worden en op basis van data de juiste keuzes gemaakt worden. Zo zorgt een marketing-specialist er steeds een beetje voor dat er een slimme machine wordt gebouwd die steeds meer rendement behaalt uit het online marketingbudget (ROAS – return on ad spend).

Meer over online marketing

(Online) Strategie

Creëer de perfecte customer experience voor de klant. Het is van groot belang dat alle kanalen die jouw klanten gebruiken perfect op elkaar zijn afgestemd.

Tracking, rapportages en analyses

Met data-analyses in tools zoals Google Analytics ontdek je nieuwe inzichten waarmee je de processen en kanalen kunt bijsturen en meer over jouw klanten te weten komt.

Online Adverteren

Adverteer, via bijvoorbeeld Google Ads en Social Media, met de juiste boodschap op het juiste moment om jouw doelgroep zo efficiënt en effectief mogelijk te bereiken.

Zoekmarketing (SEO)

Consumenten en bedrijven beginnen tijdens de zoektocht naar producten en diensten vaak in de zoekmachines. Wij helpen organisaties met het verhogen van de vindbaarheid.

Social media

Social media, zoals LinkedIn, Facebook en Instagram, blijft een interessante manier om klanten te bereiken en biedt veel mogelijkheden om gericht te adverteren.

QR-code marketing

De QR-code is bedacht om sneller te schakelen tussen mediakanalen, en wordt vaak gebruikt van offline naar online. Laat ons meedenken hoe jouw organisatie de QR-code kan inzetten in de media-mix.

Hoe ga ik als online marketing freelancer te werk?

Het werk als een online marketing freelancer is eigenlijk nooit hetzelfde en voor iedere organisatie en branche weer anders. Dit komt doordat iedere organisatie andere doelen, budgetten en doelgroepen heeft. Wel zullen een aantal type werkzaamheden over het algemeen hetzelfde zijn.

Dit zijn de volgende werkzaamheden:

  • Het inrichten van de conversiemeting en doelen op de website. Dit heeft betrekking op het tracken van aankopen, ingevulde contactformulieren of de klikken op een telefoonnummer en email adres. Op die manier kunnen we achterhalen uit welke kanalen er nu conversies komen en op die manier kun je dus na het behalen van voldoende data keuzes maken waarop je meer budget of tijd gaat richten. Het opzetten van deze tracking gebeurd via tools als Google Analytics en Google Tag Manager. 
  • Zoekwoorden- en trend-analyse in de branche van jouw organisatie. Dit geeft inzichting in het concurrentieniveau, dit geeft inzicht in wie grotendeels de  concurrenten zijn en dit geeft mij inzicht hoevaak er gemiddeld per maand op relevante zoekwoorden wordt gezocht. Daarbij krijg ik inzicht in de huidige positie in de zoekmachine op deze relevante zoekwoorden. Dit is belangrijk om zo dus ook jullie huidige teksten op de website te kunnen beoordelen en dit geeft ook direct inzicht in de kansen voor het adverteren in de zoekmachine via bijvoorbeeld Google Ads. 
  • Na het draaien van een zoekwoorden analyse, kan ik vervolgens een website-check doen. Uit zo’n website check komt er vervolgens een conversieoptimalisatie (CRO) en SEO optimalisatie advies. In dit advies zitten bijvoorbeeld quick wins zoals het aanpassen van headings, meta titles en descriptions, url structuur, snelheid feedback, mobiele check van de website, interne links, Alt-tag optimalisatie en het nalopen van de website op eventuele fouten. Daarbij wordt er ook gekeken naar hoe je bijvoorbeeld sneller of hogere conversie kan behalen door een aantal slimme aanpassingen in je webshop of landingspage. 

Na bovenstaande stappen is het afhankelijk van de doelstelling van de opdracht, maar volgt er vaak een op maat afgestemd advies voor vervolgwerkzaamheden rondom advertising of het opzetten van owned channels zoals SEO, nieuwsbrief en social media kanalen.

Meer over adverteren

Waarom zou jij moeten investeren in performance marketing?

Het voordeel van performance marketing is dat over het algemeen alle activiteiten die we draaien meetbaar is. Hierdoor is het heel goed mogelijk om A/B-testen te draaien waar je als organisatie veel van kan leren. Zo kun je op die manier goed verschillende marketing boodschappen in zowel tekst als beeld testen onder jouw doelgroep. Daarbij kunnen we aan de hand van kleine experimenten nieuwe kanalen testen of deze kanalen kunnen bijdragen aan conversie binnen de marketing-mix. Het voordeel van een online freelance performance marketeer is dat je een samenwerking kunt aangaan ook op basis van performance. Ik als performance marketeer moet jouw organisatie in een korte tijd kunnen overtuigen dat mijn werkzaamheden bijdragen aan het verhogen van conversie of het kostenefficiënter kunnen inrichten van jouw marketingkanalen. Dit is over het algemeen een hele fijne manier om een samenwerking aan te gaan omdat wanneer alles goed meetbaar is je progressie zou moeten zien op het moment dat ik zou gaan draaien aan de marketing knoppen.

AAN DE SLAG MET EEN FREELANCE ONLINE MARKETING-SPECIALIST?

Neem vrijblijvend contact op

Mijn aanbod als freelance online marketing-specialist

Ik word als freelance online marketing-specialist voor veel verschillende vraagstukken en uitdagingen binnen mijn specialisme aangehaakt bij diverse organisaties. Mijn werkzaamheden verschillen tussen het adviseren en vervolgens uitwerken van alle adviezen, tot aan consultant-werkzaamheden waarin ik marketing teams adviseer rondom optimalisaties die ik zie in de huidige marketing strategie. Ook de type bedrijven zijn verschillend. Zo heb ik ervaring met het opzetten van de gehele performance marketing strategie voor een start-up voor lancering, maar help ik ook grote internationale corporates om meer rendement te behalen uit het marketingbudget. Ik bied als freelance marketing-specialist onder andere de volgende diensten aan:

Website tracking

Zonder conversie-meting is het onmogelijk om betaalde advertentiecampagnes te draaien en te optimaliseren. Hierdoor is het van belang om de conversie-tracking via tools als Google Tag Manager optimaal in te richten.

App tracking & attributie

Ook voor apps is het van belang dat de app conversion tracking goed ingericht is. Hier werk ik voor verschillende klanten met tools als o.a. Apps Flyer, Adjust en Kochava om alle in-app events juist te kunnen meten.

Conversie-optimalisatie

Wil je zoveel mogelijk rendement behalen uit jouw website of app gebruikers? Dan is het van belang dat we de gebruikersfunnel goed in kaart brengen en proberen om iedere stap op landingspages, product en contactpagina’s optimaal invullen.

Social Advertising

Social media marketing is een effectieve manier om jouw bedrijf online te promoten. De kosten zijn relatief laag en het is mogelijk om heel gericht op de juiste doelgroep in de juiste regio te adverteren. Ik heb veel ervaring met het draaien van betaalde campagnes op platformen als Facebook, Instagram, TikTok, Pinterest en Youtube.

Google Ads

De kracht van Google is enorm en daarom kan het erg interessant zijn om als organisatie aan de slag te gaan met Google Ads. Met Google Ads zorgen we ervoor dat de website wordt gevonden, wanneer potentiële klanten via Google Zoeken op zoek zijn naar producten of diensten die jullie aanbieden. Het voordeel is dat je alleen betaalt voor klikken naar je website.

SEO advies

Op basis van een zoekwoorden analyse en op basis van bestaande webpagina’s kan ik advies geven hoe je meer kunt halen uit de kansen van organische posities binnen de zoekmachines. Binnen de uitwerking van dit traject werk ik weer met andere specialisten zoals copywriters en linkbuilding specialisten. 

Het voordeel van een freelance online marketing-specialist

Doordat ik inmiddels al meer dan 8 jaar werk als online marketing freelancer heb ik talloze organisaties in verschillende branches mogen helpen om meer rendement uit het marketingbudget te halen. Hierdoor heb ik veel verschillende tools, platformen, strategieën en data mogen analyseren en kan ik inmiddels wel concluderen dat al deze trajecten hebben gezorgd dat ik steeds efficiënter en slimmer organisatie kan helpen rondom de marketingstrategie en uitvoering. Wanneer ik een nieuwe samenwerking aan ga met een bedrijf, kan ik het volgende voor jullie realiseren:

  1. Jullie krijgen beter inzicht in de huidige website en/of app data, kosten en de resultaten uit jullie performance marketingactiviteiten. 
  2. Ik doe een check op jullie huidige advertentieaccounts en campagnes en hieruit volgt een advies of we hier optimalisaties kunnen doorvoeren om uiteindelijk meer rendement te behalen uit het huidige marketingbudget. 
  3. Ik breng in kaart of er kansen liggen om meer marketingbudget uit te kunnen geven in bestaande, maar mogelijk ook nieuwe marketingkanalen om vervolgens een grote gedeelte van je doelgroep aan te spreken en te laten converteren tot leads of klanten. 
  4. Ik rapporteer op de gewenste frequentie zodat je als organisatie goed snapt wat er gebeurd op week of maandniveau. Deze rapportages zijn kort en bondig en zorgen dat ondernemers of managers snappen wat er gebeurd, maar niet tientallen pagina’s hoeven door te nemen in detail. Deze marketing-rapportages kan ik desgewenst ook mondeling toelichten in bijvoorbeeld een wekelijkse of maandelijkse call. 

Daarbij vind ik het belangrijk dat de samenwerking voor beide partijen een succes is en blijft. Ik pas mij dan ook graag aan, aan een constructie die voor een organisatie goed kan werken. Daarbij zou ik als freelance performance marketeer moeten zorgen dat het rendement van de organisatie wordt vergroot en hierdoor zou een organisatie dan mij ook kunnen afrekenen voor deze ontwikkelingen.  

online marketing freelancer

Een freelance online marketing-specialist inhuren

freelance social advertising specialist

Start met het vinden van de juiste marketing-specialist die past bij jouw organisatie. Dit is uiteraard een essentiële stap, maar niet altijd de makkelijkste. Mijn advies is om een laagdrempelige en korte termijn samenwerking met elkaar af te stemmen, om vervolgens snel met elkaar aan de slag te gaan. Bevalt de samenwerking vanuit beide kanten? Dan is het tijd om wat meer te focussen op lange termijn afspraken. Zowel de opdrachtgever als de marketing freelancer moeten beide het idee hebben dat de samenwerking kan werken, anders is het onbegonnen werk. Om zoveel mogelijk rendement te behalen en mee te denken in het maximaliseren van de ROAS is het belangrijk dat ik als performance marketeer snap wat het business model is en wat de toekomstplannen zijn om zo goed mogelijk met een organisatie mee te denken. Uiteindelijk zal zowel de organisatie als de freelancer baat hebben bij een lange termijn samenwerking. 

Een ervaren performance marketing freelancer heeft:

  • Een track-record bij organisaties waarbij het marketingbudget uiteindelijk een veel hogere return on ad spend (ROAS) heeft opgeleverd. 
  • Ervaring met zowel nationale- als internationale statup’s en corporates. 
  • Begrijpt het business model van de organisatie en kan meedenken in het vinden van nieuwe kansen en mogelijkheden. 
  • Kan zowel mee denken op strategisch niveau als het uitvoeren van alle praktische werkzaamheden.

Mijn visie op online & performance marketing

Waarom is het belangrijk om website/app optimalisaties door te voeren? Je kunt nog zo’n mooie website/app hebben maar als je niet vindbaar bent word je niet gevonden en wordt het lastig om je doelen te bereiken. Als je website niet optimaal werkt of conversie gericht is, heeft het geen zin om op dat moment vol in te gaan zetten op het genereren van meer website traffic, gezien deze bezoekers waarschijnlijk ergens gaan afhaken in je salesfunnel. Is de customer journey op je website of app optimaal? Dan is het van belang om te zorgen dat alle waardevolle events op je website inzichtelijk te brengen in tools als Google Analytics. Op die manier kun je erachter komen hoe waardevol een kanaal of advertentie kan zijn. Een advertentie zonder te weten hoe effectief deze eigenlijk is, kan zorgen voor onnodige kosten. Kosten die je natuurlijk liever investeert in andere relevante zaken. Daarom is het aan te raden alle (online) marketingactiviteiten te meten. Staat dit goed ingericht? Dan begint het avontuur en is het advies om te testen, testen testen en om te experimenteren. Geen branche of bedrijf is het hetzelfde, dus het is altijd aftasten wat wel of niet kan werken voor jouw bedrijf. Ik help graag om deze zoektocht binnen online marketing met jullie organisatie aan te gaan. Neem vrijblijvend contact op! Ik help je graag!

AAN DE SLAG MET EEN FREELANCE ONLINE MARKETING-SPECIALIST?

Neem vrijblijvend contact op