fbpx

Analyseren

Met data-analyse ontdek u nieuwe inzichten waarmee u de processen kunt bijsturen en meer te weten gaat komen over uw klanten.

Er zijn diverse manieren om interessante data-analyses te maken en te kunnen inzetten om uw strategie te onderbouwen dan wel aan te passen. Zo is Google Analytics bijvoorbeeld een van de beste en krachtigste tools voor het monitoren en analyseren van verkeer op uw website. Het geeft u een enorme hoeveelheid informatie over wie uw site bezoekt, waarnaar ze op zoek zijn en hoe ze uw site bezoeken. Elk bedrijf dat zijn activiteiten op het internet wil uitbreiden, moet zeker Google Analytics gebruiken. Zo zal Google Analytics u inzicht geven in:

  • waar uw bezoekers vandaan komen – erg belangrijk als u een specifiek publiek target
  • hoe uw bezoekers uw website hebben gevonden – dit is erg belangrijk om te bepalen welke kanalen succesvol zijn. Het laat zien of bezoekers uw site direct hebben gevonden, via een verwijzing van social media (bijv. Twitter, Facebook) of via de zoekmachines
  • via welk device bezoekers uw website bezoeken – mobiel verkeer neemt steeds meer toe en het is daarom belangrijk uw website hierop af te stemmen
  • welke zoekwoorden door bezoekers in de zoekmachines werden gebruikt om naar uw website te gaan – dit is cruciaal voor SEO. Weten welke zoekwoorden mensen zoeken om naar uw site te gaan, bepaalt of u op de goede weg bent.

Drie Kruizen helpt bij het analyseren van uw data en om dit te vertalen in een verbeterde strategie. Daarnaast richten wij Google Analytics zo in dat u meer inzichten krijgt in het gedrag van bezoekers op uw website.

Naast Google Analytics hebben wij ook kennis van andere analytische tools zoals Hotjar, SEO analytics en diverse andere tools die Google aanbiedt.

MEER WETEN?

Neem vrijblijvend contact met ons op