Analyseren
Met data-analyse ontdek je nieuwe inzichten waarmee je de processen kunt bijsturen en meer te weten gaat komen over jouw klanten.
Er zijn diverse manieren om interessante data-analyses te maken en te kunnen inzetten om jouw strategie te onderbouwen dan wel aan te passen. Zo is Google Analytics bijvoorbeeld een van de beste en krachtigste tools voor het monitoren en analyseren van verkeer op jouw website. Het geeft je een enorme hoeveelheid informatie over wie jouw site bezoekt, waarnaar ze op zoek zijn en hoe ze jouw site bezoeken. Elk bedrijf dat zijn activiteiten op het internet wil uitbreiden, moet zeker Google Analytics gebruiken. Zo zal Google Analytics je inzicht geven in:
- waar jouw bezoekers vandaan komen – erg belangrijk als je een specifiek publiek target
- hoe jouw bezoekers jouw website hebben gevonden – dit is erg belangrijk om te bepalen welke kanalen succesvol zijn. Het laat zien of bezoekers jouw site direct hebben gevonden, via een verwijzing van social media (bijv. Twitter, Facebook) of via de zoekmachines
- via welk device bezoekers jouw website bezoeken – mobiel verkeer neemt steeds meer toe en het is daarom belangrijk jouw website hierop af te stemmen
- welke zoekwoorden door bezoekers in de zoekmachines werden gebruikt om naar jouw website te gaan – dit is cruciaal voor SEO. Weten welke zoekwoorden mensen zoeken om naar jouw site te gaan, bepaalt of je op de goede weg bent.
Drie Kruizen helpt bij het analyseren van jouw data en om dit te vertalen in een verbeterde strategie. Daarnaast richten wij Google Analytics zo in dat je meer inzichten krijgt in het gedrag van bezoekers op jouw website.
Naast Google Analytics hebben wij ook kennis van andere analytische tools zoals Hotjar, SEO analytics en diverse andere tools die Google aanbiedt.