QR-code
De qr-code zie je tegenwoordig steeds meer om je heen en het gebruik ervan wordt groter.
Het is een tool dat veel te bieden heeft en op verschillende manieren gebruikt kan worden. Ook is hij makkelijk in gebruik en voor een breed publiek toegankelijk.
De QR-code is bedacht om sneller te schakelen tussen mediakanalen, en wordt vaak gebruikt van offline naar online. De QR-code brengt meerdere voordelen met zich mee. Zo kan je zelf bepalen wat de actie is achter de QR-code. Zoals een verwijzing naar je website, app, video, het delen van contactgegevens etc. Ook maakt de tool het respons op geprinte media meetbaar, en krijg je directe interactie met potentiële klanten.
Om erachter te komen of de QR-code bij jouw onderneming past volgen we eerst samen een paar stappen.
Stap 1: is jouw doelgroep in staat gebruik te maken van de QR-code?
Stap 2: wat is het doel dat je wil bereiken met de QR-code?
Als uit beide vragen blijkt dat de QR-code goed bij jou en jouw onderneming past is het tijd om hem in te gaan zetten en te verwerking in jouw marketingplan.