Webdesign

Een snelle, gebruiksvriendelijke en strakke website, die zowel op jouw mobiel als op jouw desktop perfect werkt is van groot belang.

Heb je een gebruiksvriendelijke website nodig? Hedendaagse goed functionerende websites beginnen met een passend ontwerp. Als jouw site er verouderd uitziet, moeilijk is te gebruiken of niet naar behoren werkt, loop je het risico klanten te verliezen. Daarom is een goede website van groot belang.  Het ontwerpen van een strakke website is de eerste stap in het converteren van nieuwe klanten. Het uiterlijk van jouw website zal de bezoeker meer zeggen dan jouw teksten. Een website die beschikt over moderne ontwerpelementen, geoptimaliseerde afbeeldingen en andere multimedia, is veel beter in het converteren van klanten dan een website die er verouderd uitziet.

Het is belangrijk dat jouw website een responsive design bevat. Een responsief design is de techniek om jouw website zo in te stellen zodat deze op het scherm van elk apparaat past. Dus of een bezoeker nu jouw site bezoekt via een iPhone of een 27-inch desktopmonitor, beide designs bevatten de boodschap die je wilt vertellen.

Om de gebruikerservaring te verbeteren, heb je ook een duidelijke navigatie nodig. Navigatie is het gedeelte van de site dat mensen laat weten hoe jouw website is ingedeeld. Dit kan door middel van een menubalk, interne linking en de footer. Het is belangrijk een duidelijke structuur op te zetten en na te denken over welke mogelijke pagina’s bezoekers waar kunnen vinden. Ook dit kan jouw conversie optimaliseren.

Zodra je een bezoeker op jouw site hebt, is het van cruciaal belang dat je zijn aandacht vasthoudt. Is de aandacht weg? Dan is de kans groot dat de bezoeker jouw site verlaat en mis je een eventuele verkoop of aanvraag. Om de aandacht vast te houden is het bieden van aantrekkelijke inhoud belangrijk. Zodra je de aandacht van jouw bezoekers hebt, is het tijd om over te gaan op actie.

Wanneer bezoekers op jouw website komen en ze vervolgens op een “dood einde” komen, is de kans groot dat ze jouw website zullen verlaten. Daarom is het zo belangrijk om een ‘​​call-to-action’ (CTA) aan het einde van elke afzonderlijke pagina op jouw site te gebruiken. Een CTA fungeert als instructie van jou aan jouw bezoekers om hen te vertellen wat zij moeten doen, naast een stap dichter bij het worden van een klant. Hoewel dat misschien opdringerig klinkt, hebben diverse onderzoeken aangetoond dat CTA’s de conversies in elk online bedrijfsmodel drastisch verhogen van donaties tot leads. Dus of je nu iemand naar een contactpagina wilt halen of hem iets wilt laten kopen, CTA’s moeten in jouw webontwerp worden opgenomen zodat je online kunt slagen!

webdesign-driekruizen

MEER WETEN?

Neem vrijblijvend contact met ons op