Inmiddels heeft iedereen wel eens een QR-code gezien of gebruikt. Toch wordt de QR-code nog niet altijd meegenomen in het marketingplan, terwijl dit zeker een goede aanvulling kan zijn.
Wat is een QR-code?
Een QR-code (Quick Response) is een zwart wit geblokte vierkant die gescand kan worden via de camera van bijvoorbeeld je telefoon of tablet. Na het scannen wordt er automatisch een link geopend naar een door jouw gekozen eindbestemming.
Waarvoor kan je QR-codes inzetten?
Een QR-code kan op veel verschillende manieren ingezet worden. Het kan bijvoorbeeld een link zijn met extra informatie over een product, kan hij je sturen naar een app, webpagina, YouTube video of menukaart. Ook maakt de QR-code het mogelijk om contactgegevens te delen en op te slaan binnen enkele seconden.
Waarom de QR-code zo succesvol is.
De QR-code staat bekend om zijn snelheid en het gebruik is toegankelijk voor een breed publiek. Een QR-code scannen is bijvoorbeeld veel makkelijker én sneller dan een URL in te typen. Ook heeft de QR-code inmiddels meerdere keren bewezen betrouwbaar te zijn. Zo wordt het gebruikt door overheidsinstellingen en komt het zelfs op het nieuwe paspoort.
Waarom de QR-code onmisbaar is in jouw marketingplan.
De QR-code brengt veel mogelijkheden en voordelen met zich mee. Zo zorgt het voor directe interactie met potentiële klanten, maakt het de stap naar mobiele marketing eenvoudiger en maakt het respons op geprinte media meetbaar. Ook is de QR-code de perfecte tool om te schakelen van offline naar online.
Drie Kruizen helpt jou graag met het verwerken van de QR-code in jouw marketingplan.